Kabinet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carel Gelder - WaarBenJij.nu Kabinet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carel Gelder - WaarBenJij.nu

Kabinet

Door: carelbonaire

Blijf op de hoogte en volg Carel

25 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Tsja het "worst case scenario" is uitgekomen! Niet alleen voor Europees Nederland, maar voor de BES eilanden natuurlijk ook. Hoe nu verder?
Wat betekenen gedane toezeggingen nog en hoe lang gaat het duren, voordat er op tal van vragen die betrekking hebben op de ontwikkeling van BOnaire, antwoord wordt gegeven.

Hoe sterk worden de afspraken gemaakt in het verleden nagekomen en kan Bonaire op basis van ingediende plannen een uitzonderingspositie krijgen?

Kunnen we het Masterplan uitvoeren, wanneer is het koopkrachtonderzoek klaar, gaan de investeringen in de infrastructuur door, etc etc.

Kortom een hoop vragen met net zoveel onzekerheden!

Belangrijk is daarbij te realiseren dat Bonaire niet te vergelijken is met elke andere Gemeente in Nederland die nu waarschijnlijk ook in afwachting zijn van met name de financiele consequenties.

Op Bonaire is er namelijk over alle beleidsvelden heen een enorme achterstand. Om alleen al door te kunnen groeien naar een minimum niveau volgens Nederlandse standaarden zijn ze afhankelijk van investeringen en dus geld vanuit Nederland. Door altijd afhankelijk te zijn geweest van Curacao, is er jaren en jaren niks gebeurd op dit eiland. Iets wat overigens ontzettend diep leeft onder de bevolking hier. Nu ze eindelijk dachten in samenwerking met Nederland te kunnen ontwikkelen, valt dus het kabinet en lijkt er ernstige vertraging te gaan ontstaan.

Dit terwijl de inflatie en dus het levensonderhoud maar duurder en duurder wordt! Dat dit tot onrust zal gaan leiden onder de bevolking lijkt me dan ook niets meer dan een kwestie van tijd!

Aan de andere kant zijn de mensen hier altijd positief ingesteld! Daar houden we ons nog maar even aan vast.....

Groet Carel